طراحی باشگاه مشتریان گالری بهشتی

طراحی باشگاه مشتریان گالری بهشتی

وفادارسازی مشتریان و ایجاد روابط پایدار با آن‌ها

هدف از انجام این پروژه، طراحی باشگاه مشتریان برای گالری طلای بهشتی می‌باشد. به‌منظور طراحی متناسب‌ترین نوع باشگاه مشتریان، از سه ابزار الگویابی یا مطالعات تطبیقی، تحلیل داده‌های مشتریان و برگزاری جلسات مداوم با کارفرما و در نظر گرفتن دغدغه‌های ایشان، استفاده شده است.

شرح پروژه

فصول طراحی شده در این گزارش به‌صورت زیر تعریف شده است:

فصل اول: در ابتدا کلیاتی از مفاهیم باشگاه مشتریان، انواع باشگاه مشتریان و متدلوژی انجام کار ارائه شده است.

فصل دوم: در این فصل مطالعات تطبیقی در حوزه خدمات ارائه شده به منظور وفادار سازی مشتری انجام شده است؛ این مطالعات در چهار حوزه خدمات ارائه شده توسط رقبا، خدمات ارائه شده در صنعت مد، خدمات ارائه شده توسط طلافروشی‌ها و خدمات ارائه شده در سایر صنایع انجام گرفته است.

فصل سوم: این فصل از گزارش به انجام مطالعات تطبیقی خدمات پس از فروش ارائه شده توسط رقبای مجموعه بهشتی و همچنین طلافروشی‌های برتر در داخل و خارج از کشور اختصاص یافته است.

فصل چهارم: فصل چهارم از گزارش به انجام مطالعه تطبیقی باشگاه‌های مشتریان، ویژگی‌ها، خدمات و قوانین آن‌ها تعلق گرفته است. لازم به ذکر است در این مطالعات علاوه بر باشگاه مشتریان برتر در جهان، نمونه‌هایی از باشگاه مشتریان در صنعت طلا فرشی و صنعت مد نیز بررسی شده و همچنین باشگاه مشتریان شرکت‌های محبوب داخلی و خارجی در سایر صنایع نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل پنجم باشگاه مشتریان گالری بهشتی طراحی شده است. روند این طراحی بدین صورت بوده که ابتدا با استفاده از تحلیل‌های به‌دست‌آمده از انجام مطالعات تطبیقی، تحلیل داده‌های مشتریان مجموعه، تحلیل گروه‌های مشتریان گالری بهشتی، مدل‌ اولیه باشگاه مشتریان طراحی شده است که این مدل به‌صورت ردیفی بوده و دارای سطوح تعریف شده، است؛ در بخش بعد با توجه به توسعه و بهبود مدل اولیه، مدل ثانویه «باشگاه مشتریان بر اساس سود» طراحی شده و در نهایت گام‌های پیاده‌سازی مدل ثانویه ارائه شده است.